Zawodowo Zaszczepieni – startuje nowy projekt edukacyjny Pracodawców RP

„Zawodowo Zaszczepieni” to nowy projekt edukacyjny skierowanego do szerokiego grona odbiorców, którego organizatorem są Pracodawcy RP. Inicjatywa idealnie wpisuje się w ideę trwającego właśnie Europejskiego Tygodnia Szczepień.

Celem kampanii jest odbudowa zaufania do wartości szczepień, poprawa wyszczepialności wśród pracowników, w tym zarówno pracowników medycznych, jak również innych grup zawodowych. Projekt nakierowany jest na wzmocnienie świadomości i odpowiedzialności w obszarze wyzwań zdrowotnych nie tylko pracodawców, ale i pracowników; odpowiedzialności za siebie i swoje otoczenie.

Szczepienia prowadzone w populacji dorosłych aktywnych zawodowo są interwencją nie tylko efektywną kosztowo, ale również przynoszącą wymierne korzyści związane z oszczędnościami, zarówno dla pracodawców, jak i społeczeństwa jako całości. Badania i analizy statystyczne wykazały, że absencja wśród pracowników zaszczepionych była co najmniej 2-krotnie niższa niż wśród pracowników niezaszczepionych (Pracodawcy w grupie ryzyka, czyli jak skutecznie ograniczać ekonomiczne konsekwencje grypy, Instytut Oświaty Zdrowotnej Fundacja Haliny Osińskiej, Warszawa 2014).

We współpracy z profesjonalistami medycznymi, administracją rządową, decydentami oraz pracodawcami chcemy głośno mówić, że profilaktyka szczepionkowa ma sens. Chcemy również z pomocą ekspertów wypracować stosowne rekomendacje w zakresie rozwiązań prawnych dotyczących standardów zalecanych szczepień pracowników – mówi Arkadiusz Pączka, Zastępca Dyrektora Generalnego Pracodawców RP.

Przygotowanie i wprowadzenie programu szczepień pracowników w ramach projektu edukacyjnego „Zawodowo Zaszczepieni” zapewni bezpieczeństwo nie tylko pracowników ochrony zdrowia i innych grup zawodowych, ale również pacjentów oraz otoczenia pracowników. Przyczyni się do znaczącego zmniejszenia absencji zawodowej, uniknięcia kosztów zastępstwa na stanowiskach, poprawy (utrzymania) wydajności pracy, uniknięcia kosztów reorganizacji w pracy, a przede wszystkim poprawy satysfakcji samych pracowników. Ponadto pozwoli uniknąć dodatkowych kosztów medycznych i farmaceutycznych, kosztów leczenia lub rehabilitacji w przypadku powikłań, zredukuje ryzyko transmisji wirusa na członków rodziny, pozwoli uniknąć redukcji wynagrodzenia w czasie zwolnienia chorobowego i wreszcie – poprawi wizerunek firmy poprzez dbałość o warunki socjalno-zdrowotne i oferowanie dodatkowych korzyści – w tym korzyści zdrowotnych.

Przed nami ustanowienie Merytorycznej Rady Ekspertów oraz nawiązanie partnerstw w celu wypracowania standardów szczepień pracowników – dodaje Arkadiusz Pączka.

Partnerami akcji są MSD, Pfizer oraz Sanofi Pasteur.

 

(inf. prasowa)