Zawodowo Zaszczepieni – startuje nowy projekt edukacyjny Pracodawców RP

„Zawodowo Zaszczepieni” to nowy projekt edukacyjny skierowanego do szerokiego grona odbiorców, którego organizatorem są Pracodawcy RP. Inicjatywa idealnie wpisuje się w ideę trwającego właśnie Europejskiego Tygodnia Szczepień.

Celem kampanii jest odbudowa zaufania do wartości szczepień, poprawa wyszczepialności wśród pracowników, w tym zarówno pracowników medycznych, jak również innych grup zawodowych. Projekt nakierowany jest na wzmocnienie świadomości i odpowiedzialności w obszarze wyzwań zdrowotnych nie tylko pracodawców, ale i pracowników; odpowiedzialności za siebie i swoje otoczenie.

Szczepienia prowadzone w populacji dorosłych aktywnych zawodowo są interwencją nie tylko efektywną kosztowo, ale również przynoszącą wymierne korzyści związane z oszczędnościami, zarówno dla pracodawców, jak i społeczeństwa jako całości. Badania i analizy statystyczne wykazały, że absencja wśród pracowników zaszczepionych była co najmniej 2-krotnie niższa niż wśród pracowników niezaszczepionych (Pracodawcy w grupie ryzyka, czyli jak skutecznie ograniczać ekonomiczne konsekwencje grypy, Instytut Oświaty Zdrowotnej Fundacja Haliny Osińskiej, Warszawa 2014).

We współpracy z profesjonalistami medycznymi, administracją rządową, decydentami oraz pracodawcami chcemy głośno mówić, że profilaktyka szczepionkowa ma sens. Chcemy również z pomocą ekspertów wypracować stosowne rekomendacje w zakresie rozwiązań prawnych dotyczących standardów zalecanych szczepień pracowników – mówi Arkadiusz Pączka, Zastępca Dyrektora Generalnego Pracodawców RP.

Przygotowanie i wprowadzenie programu szczepień pracowników w ramach projektu edukacyjnego „Zawodowo Zaszczepieni” zapewni bezpieczeństwo nie tylko pracowników ochrony zdrowia i innych grup zawodowych, ale również pacjentów oraz otoczenia pracowników. Przyczyni się do znaczącego zmniejszenia absencji zawodowej, uniknięcia kosztów zastępstwa na stanowiskach, poprawy (utrzymania) wydajności pracy, uniknięcia kosztów reorganizacji w pracy, a przede wszystkim poprawy satysfakcji samych pracowników. Ponadto pozwoli uniknąć dodatkowych kosztów medycznych i farmaceutycznych, kosztów leczenia lub rehabilitacji w przypadku powikłań, zredukuje ryzyko transmisji wirusa na członków rodziny, pozwoli uniknąć redukcji wynagrodzenia w czasie zwolnienia chorobowego i wreszcie – poprawi wizerunek firmy poprzez dbałość o warunki socjalno-zdrowotne i oferowanie dodatkowych korzyści – w tym korzyści zdrowotnych.

Przed nami ustanowienie Merytorycznej Rady Ekspertów oraz nawiązanie partnerstw w celu wypracowania standardów szczepień pracowników – dodaje Arkadiusz Pączka.

Partnerami akcji są MSD, Pfizer oraz Sanofi Pasteur.

 

(press release)

 


Poland's largest database of patient organisations. Use the search engine and check information on associations and foundations directing their help to the sick and their families.