Palenie to przewlekła choroba, która nieleczona może być śmiertelna. Choć atakuje pomału i czasem przebiega bezobjawowo przez wiele lat – zawsze prowadzi do poważnych powikłań. Nadciśnienie, zawał serca, choroby układu oddechowego czy rakotwórcze zmiany komórkowe – to jedne z wielu możliwych konsekwencji palenia.

Powolne i często przez wiele lat bezobjawowe wyniszczanie organizmu przez papierosy było inspiracją do stworzenia naszej kampanii „Koniec z papierosem” i oparcia komunikacji o serię reklam fikcyjnych powieści kryminalnych, gdzie rolę zabójcy odgrywa papieros.

W ten sposób powstały plakaty kampanii, które niczym bestsellerowe kryminały w „Serii z dymkiem”, opowiadają tragiczne historie ofiar papierosa tj. „Dzienniki seryjnego zabójcy”, „Proso w serce” czy „Do utraty tchu”.

Akcja miała na celu w niestandardowy sposób dotrzeć do świadomości palaczy w miejscach, gdzie najmniej się tego spodziewają – w bibliotekach, popularnych księgarniach oraz palarniach.

Partnerami kampanii zostali: Polskie Towarzystwo Kardiologiczne, Polskie Towarzystwo Chorób Płuc, Warszawski Uniwersytet Medyczny, Polska Federacja Chorych na Astmę, Alergię i POCHP, Fundacja Udar Mózgu, Fundacja Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religi, Carint, Fundacja Cardiovascular, Dziennikarski Klub Promocji Zdrowia. Do akcji włączyły się także warszawskie biblioteki śródmiejskie, księgarnie MiTo, Tarabuk, Tajne Komplety, Zła Buka i Litera Cafe, a także portale lubimyczytać.pl oraz kampaniespołeczne.pl. Mecenasem kampanii jest firma Pfizer.