Nie jesteś jeszcze zaszczepiony ani zapisany na szczepienie? Zadzwoni do Ciebie konsultant Infolinii Narodowego Programu Szczepień (989), który umówi Cię na odpowiedni termin.
Dla kogo usługa
Z usługi mogą skorzystać osoby, które:
- mają aktywne konto IKP i podały tam swój numer telefonu
- mają wystawione e-skierowanie na szczepienie
- nie są zaszczepione
- nie są zapisane na szczepienie.
Na czym polega usługa
Konsultant zadzwoni na Twój numer telefonu. Podejmie 3 próby kontaktu z Tobą. Podczas rozmowy poinformuje Cię, że masz wystawione e-skierowanie i możesz zarejestrować się na szczepienie. Konsultant przedstawi Ci także korzyści, jakie daje szczepienie, i zachęci Cię do zaszczepienia się. Jeśli wyrazisz na to zgodę, ustali z Tobą odpowiedni dla Ciebie termin i miejsce szczepienia.
Dzięki szczepieniu chronisz się przed kolejnymi falami pandemii, pomagasz ją zwalczać, zyskujesz spokój.
Kiedy może zadzwonić konsultant
Konsultanci będą dzwonić do klientów od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00–21:00. Wtedy możesz spodziewać się telefonu.
Co zyskujesz
Dzięki tej formie zapisu na szczepienie:
- oszczędzasz czas
- nie stoisz w kolejkach
- nie musisz wychodzić z domu
- nie musisz szukać informacji o tym, jak się zaszczepić.
Czy Twoje dane są bezpieczne
Nie obawiaj się o swoje dane. Twój numer telefonu jest wykorzystany tylko w tym jednym konkretnym celu – by umówić Cię na szczepienie i zrealizować proces szczepienia.
Jak zweryfikować, czy nikt nie podszywa się pod konsultanta
Konsultant infolinii 989 zadzwoni do Ciebie z numeru + 48 22 165 51 55. Możesz zweryfikować ten numer na stronie www.gov.pl w zakładce „Kontakt z osobami, które nie zarejestrowały się na szczepienie”.
Możesz też zadzwonić pod numer 989, żeby potwierdzić szczegóły akcji zapisów na szczepienie przez konsultantów.
Źródło: pacjent.gov.pl