Kampania „Zapytaj o SM” trwa nieprzerwanie od 2021 roku. Jej celem jest budowanie świadomości na temat stwardnienia rozsianego (SM), zmotywowanie pacjentów do inicjowania partnerskiej komunikacji z lekarzem na temat swojej choroby i do aktywnego zarządzania życiem z chorobą.
Stwardnienie rozsiane to przewlekła choroba ośrodkowego układu nerwowego powodowana przez nieprawidłowe działanie układu odpornościowego. Szacuje się, że w Polsce na SM choruje około 55 tysięcy osób, a rokrocznie diagnoza stawiana jest kilku tysiącom. Najczęściej są to osoby między 20 a 40 rokiem życia.
Na stronie internetowej kampanii zapytajosm.pl Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego publikuje ważne i interesujące informacje na temat stwardnienia rozsianego, a za pośrednictwem formularza osoby z SM mogą zadawać pytania dotyczące choroby i tematów powiązanych. Do tej pory, w ramach kampanii „Zapytaj o SM” przesłano prawie 700 pytań, na które odpowiadali liczni eksperci podczas webinarów, a także w formie pisemnej na stronie kampanii. W ramach tegorocznych działań edukacyjnych planowane są kolejne webinary z ekspertami. Kampania była obecna w mediach i cieszy się dużą popularnością.
Patronat nad kampanią objęli m.in.: Fundacja Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej oraz Doradcza Komisja Medyczna PTSR.
Więcej na: zapytajosm.pl
Organizator kampanii: Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego, www.ptsr.org.pl
Partner: Novartis Poland