Raport podsumowujący ostatnie lata funkcjonowania infolinii Rzecznika Praw Pacjenta

Pod kierunkiem Bartłomieja Chmielowca, Rzecznika Praw Pacjenta, przy udziale ekspertów opracowany został  raport podsumowujący ostatnie lata funkcjonowania infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. W raporcie zidentyfikowano obszary, w których może dochodzić do naruszeń praw pacjentów i standardów udzielania świadczeń opieki zdrowotnej. Wskazano także  elementy systemu ochrony zdrowia wymagające dalszej poprawy i zmian.

Ogólnopolska bezpłatna infolinia Rzecznika Praw Pacjenta funkcjonuje od 12 lat. Jej celem jest udzielanie informacji i wsparcie pacjentów. W latach 2014-2019 eksperci dyżurujący na infolinii odebrali 304 580 telefonów od pacjentów. Rozmowy najczęściej dotyczyły korzystania z podstawowego prawa pacjenta, tj. prawa do świadczeń opieki zdrowotnej.

Raport wraz ze szczegółową informacją o najczęściej naruszanych prawach pacjenta można znaleźć na stronie Rzecznika Praw Pacjenta –  pełna treść raportu znajduje się w pliku na dole strony Rzecznika.


Poland's largest database of patient organisations. Use the search engine and check information on associations and foundations directing their help to the sick and their families.