Fundacja K.I.D.S wdraża pierwszą Aplikację Pacjenta do Centrum Zdrowia Dziecka

Aplikacja Pacjenta Centrum Zdrowia Dziecka powstała, aby pomóc najmłodszym pacjentom oraz ich rodzicom – szczególnie tym, którzy przygotowują się do pierwszej wizyty w Centrum Zdrowia Dziecka. Bezpieczna nawigacja do szpitala oraz przewodnik po budynku, niezbędnik informacji, czy intuicyjny profil pacjenta – to niektóre z rozwiązań, które znajdują się od teraz w zasięgu naszego smartfonu. Dzięki wsparciu partnerów oraz wolontariuszy Fundacji K.I.D.S., czyli Klubu Innowatorów Dziecięcych Szpitali, każdy pacjent Instytutu „Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka” już teraz będzie mógł bezpłatnie skorzystać z aplikacji oraz jej wszystkich funkcji.

Punktem wyjścia dla Fundacji K.I.D.S. było zrozumienie perspektywy rodzin z chorymi dziećmi oraz największe wyzwania, jakie stoją przed nimi. W tym celu, we współpracy z firmą badawczą Kantar, przeprowadzono badania, które pokazały realne potrzeby pacjentów CZD oraz ich opiekunów. Zespół Badawczy pod kierownictwem Piotra Ciąćki i Beaty Rąbińskiej przeprowadził rozmowy i obserwacje na terenie Centrum Zdrowia Dziecka. Zebrane informacje pozwoliły zrozumieć, z jakimi wyzwaniami zderzają się ojcowie i matki przyjeżdżający z całej Polski na wizytę do Centrum Zdrowia Dziecka oraz dostosować rozwiązania w aplikacji do wszystkich ich potrzeb.

Po wykonaniu badań z opiekunami i sesjach koncepcyjnych wybrane zostały te funkcje, które integruje aplikacja:

  • W aplikacji powstał system nawigacyjny współpracujący z systemem graficznym „linii metra”, stworzonym w ostatnim czasie w budynkach CZD, który pozwala sprawnie poruszać się po obiekcie. Dodatkowo, na terenie CZD pojawiły się kody QR, które po zeskanowaniu aplikacją poprowadzi opiekuna oraz małego pacjenta do miejsca docelowego. W całym szpitalu oznaczonych zostało kilka linii  “metra”, które doprowadzą pacjentów do odpowiedniego budynku. W aplikacji znajduje się również dokładna mapa całego budynku, z wyróżnionymi najważniejszymi elementami oraz legendą – które pozwolą odnaleźć się w placówce podczas każdej z wizyt.
  • Przewodnik, który pomoże odnaleźć się na każdym etapie wizyty – od zapisu do konkretnego specjalisty, poprzez dojazd na miejsce aż do wizyty w poradni. Aplikacja pomoże i podpowie, jak się przygotować do wyjazdu, co zabrać i czego nie zapomnieć. Zawiera również cenne wskazówki, które są kluczowe podczas pobytu w szpitalu.
  • Możliwość zarządzania swoim kontem pacjenta. W aplikacji możliwe jest zapisywanie wizyt i trzymanie w jednym miejscu informacji o leczeniu w szpitalu, jak również odwoływanie umówionych konsultacji. Informacje z uniwersalnych kalendarzy i notatników często z czasem nam giną, a przy następnej wizycie znowu bywają potrzebne.  W aplikacji dane będą bezpieczne oraz długotrwałe, dlatego każdy pacjent w dowolnym momencie będzie mógł przejrzeć historię swoich wizyt i aktualne informacje. Dzięki możliwości wcześniejszego odwoływania wizyt za pomocą smartfonu, szpital będzie mógł od razu wykorzystać dany termin na przyjęcie kolejnego pacjenta.
  • „Kompendium” wiedzy, dzięki której pacjent będzie mógł sprawdzić znaczenie wielu słów używanych w szpitalu. Dzięki temu pacjent nie będzie miał wątpliwości co oznaczają poszczególne terminy używane przez lekarzy i pielęgniarki w codziennej pracy.
  • Bezpośrednie informacje kontaktowe do CZD oraz informacje na temat lekarzy pracujących w Instytucie. Dzięki czemu opiekunowie mogą poznać bliżej specjalistę, który będzie leczył ich pociechę.

 – Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali to fundacja, której celem jest usprawnienie oddziałów pediatrii oraz pracy dziecięcych szpitali za pomocą nowych technologii. Pierwsza edycja aplikacji to krok w kierunku, który jest przyszłością obsługi opieki medycznej dla dzieci i ich opiekunów. Rozwiązanie pomoże pacjentom, ale także lekarzom, pielęgniarkom oraz pracownikom tych placówek, dzięki czemu będą mogli oni skupić się na leczeniu małych pacjentów – komentuje Paweł Stężycki, lider projektu, wolontariusz Fundacji K.I.D.S., Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali

Aplikacja już teraz dostępna jest za darmo na wszystkie urządzenia oparte na systemie Android w Sklepie Google Play, a wkrótce zostanie również wprowadzona do App Store. Projekt został zrealizowany dzięki wsparciu firmy badawczej Kantar, Agencji K2 odpowiedzialnej za projekt graficzny oraz firmy Vimanet, która zaprogramowała aplikację.

Aplikacja Pacjenta, wprowadzona przez Fundację K.I.D.S. to bardzo ważne i potrzebne rozwiązanie, które z pewnością pomoże naszym pacjentom oraz usprawni pracę całego szpitala. Do Centrum Zdrowia Dziecka przyjeżdżają pacjenci z całego kraju, dla których często taka podróż jest bardzo dużym wyzwaniem. Rozwiązania wprowadzone w aplikacji nie tylko pomogą im dotrzeć do szpitala, ale również sprawnie się po nim poruszać. Co więcej, funkcja umawiania wizyt odciąży część personelu medycznego. To kolejna, istotna funkcja z zakresu telemedycyny, która pojawi się w naszym szpitalu dzięki Fundacji K.I.D.S. – mówi dr Marek Migdał, dyrektor Instytutu „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka”.

 

 


Największa w Polsce baza organizacji pacjenckich. Skorzystaj z wyszukiwarki i sprawdź informacje o stowarzyszeniach i fundacjach kierujących swoją pomoc do osób chorych i ich rodzin.